lunes, 20 de julio de 2015

POESÍA: NO SE SI ME CREEN / NO SE SI EM CREUEN


No es al pueblo al que estimo
al que escribo,
lo hago a sus gentes.
No he llegado hasta este punto
para descuidarme
en todo aquello en lo que demuestro desde siempre
un celo exagerado,
por eso aprieto fuerte las teclas de mi ordenador
como si fuera el timbre de una puerta
detrás la cual habita el aire que respiro.
No se si me creen
pero de vez en cuando me despierto entre gemidos
parecidos a los de mi perro
¿quién copia a quién?
a todo esto el perro me observa preocupado
¿pensará que pertenezco a su camada?
No me gusta escribir sobre lo mismo
aunque tengo que hacerlo por compromiso
con aquellos que no me leen
y que por supuesto ni saben que existo.
No me iré a la cama
sin antes mirar por la ventana
no se diera el caso
que fuera todavía de día
y eso es casi un sacrilegio.
No me molesta ser el último
en la cola de la carnicería
pues me divierte oír las conversaciones
y escuchar como el carnicero les dice a las chicas:
-¿Cómo te lo arreglo bonica?
y a los chicos:
-¿Qué quieres templado?
No me gusta el tono de voz de esos que maldicen
cuando ven a un extranjero
como si ellos hubieran venido al mundo
con un carnet de identidad donde figura: ciudadano del mundo.
No discuto por vicio,
lo hago porque me da la gana,
y si en ello estoy equivocado intento acachar la cabeza
y decir entre dientes:lo que quieras.
No le dije nunca lo siento,
y sentía muchas veces el estar equivocado,
la culpa es de ese carácter tan poco dúctil.
No me gusta que cambien de lengua, valenciano a castellano,
cuando hablan conmigo,
yo me expreso en castellano, lengua materna,
y quienes hablan conmigo se deben expresar en la suya,
aunque solo sea por educación con este apátrida.
No me iré de esta conversación
tan apagada de palabras
sin demostrar mi interés en profundizar en teorías
que tengan que ver con las relaciones humanas y la política.
No es día para ir de fiesta,
mañana iré de funeral,
se ha muerto la mujer de un buen amigo
y lamento mucho lo suyo
y por supuesto lo de su familia.




No és al poble al que estime
al que escric,
ho faig a les seues gents.
No he arribat fins a aquest punt
per a descurar-me
en tot allò en el que demostre des de sempre
un zel exagerat,
per açò estreny fort les tecles del meu ordinador
com si fóra el timbre d'una porta
darrere la qual habita l'aire que respire.
No se si em creuen
però de tant en tant em desperte entre gemecs
semblats als del meu gos
qui còpia a qui?
a tot açò el gos m'observa preocupat
pensarà que pertany a la seua ventrada?
No m'agrada escriure sobre el mateix
encara que he de fer-ho per compromís
amb aquells que no em lligen
i que per descomptat ni saben que existisc.
No m'aniré al llit
sense abans mirar per la finestra
no es donara el cas
que fóra encara de dia
i açò és quasi un sacrilegi.
No em molesta ser l'últim
en la cua de la carnisseria
doncs em diverteix sentir les converses
i escoltar com el carnisser els diu a les xiques:
-Com t'ho arregle *bonica?
i als xics:
-Què vols temperat?
No m'agrada el to de veu d'aqueixos que maleeixen
quan veuen a un estranger
com si ells hagueren vingut al món
amb un carnet d'identitat on figura: ciutadà del món.
No discutisc per vici,
ho faig perquè em dóna la gana,
 i si en açò estic equivocat intent *acachar el
cap i dir entre dents:el que vulgues.
No li vaig dir mai ho sent,
i sentia moltes vegades l'estar equivocat,
la culpa és d'aqueix caràcter tan poc dúctil.
No m'agrada que canvien de llengua, valencià a castellà,
quan parlen amb mi,
jo m'expresse en castellà, llengua materna,
els qui parlen amb mi s'han d'expressar en la seua,
encara que solament siga per educació amb aquest apàtrida.
No m'aniré d'aquesta conversa
tan apagada de paraules
sense demostrar el meu interès a aprofundir en teories
que tinguen a veure amb les relacions humanes i la política.
No és dia per a anar de festa,
demà aniré de funeral,
s'ha mort la dona d'un bon amic
i lament molt el seu
i per descomptat el de la seua família.

Autor: Jose Vicente Navarro Rubio

No hay comentarios :

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...